Wikipedia:Comunicato 24 ottobre 2012/he

be - bg - ca - cs - de - el - eml - en - es - eo - fr - gl - he - ia - it - ja - ko - na - nl - pms - pt - ro - roa-tara - ru - sr - zh-hans - zh-hant
קוראים יקרים,

ושוב, עצמאותה של ויקיפדיה האיטלקית נמצאת תחת איום.

הסנאט האיטלקי דן על הצאת חוק לשון הרע. במידה והחוק יאושר, יידרשו כל האתרים, ובכללם ויקיפדיה, לשנות או להסיר חומר במידה ותהיה טענה כי הוא בגדר השמצה או הפרת פרטיות. יהיה ניתן להעמיד לדין את העבריינים והקנס המקסימלי הוא 100,000 יורו. התוכן יוסר עד לבירור נכונות התלונה.

ויקיפדיה מכירה בזכות של כל אדם לשמור על שמו הטוב, ומתנדבי ויקיפדיה עובדים כל יום כדי לשמור על זכות זו. עם זאת, במידה והחוק יאושר שכל משפט בכל ערך בויקיפדיה ייאלץ להתמודד עם מחיקה מתוקף החוק, גם אם הוא נכון.

חוק זה עלול לערער את עקרונות היסוד של ויקיפדיה, להגביל את עצמאותה ולהוות איום לעבודתם של 15 מיליון מתנדבים ברחבי העולם. עורכים אלו יחששו לערוך ערכים מחשש "להסתבך בצרות".

ויקיפדיה היא המיזם המשותף הגדול ביותר בהיסטוריה של האנושות.

במהלך 12 שנות קיומה הפכה ויקיפדיה לחלק מהרגלי הגלישה היומיומיים של מיליוני משתמשים ברחבי העולם המחפשים אחר מקור טוב של ידע, ללא תשלום, ושנוסד על עקרונות הנירטליות וחופש הדיבור.

ויקיפדיה האיטלקית כוללת כיום קרוב למיליון ערכים ונחשפת ל-16 מיליון צפיות מדי יום, אולם חוק עלול לחסום את המיזם הזה, לנצח.

אנציקלופדיה החופשית היא מומנטום של ולידע אנושי. לא נאפשר להשמיד אותה.


Non lasciare che scompaia דף שיחה (באיטלקית)